keskiviikko 30. joulukuuta 2009

Törkeää syrjintää?

Politiikassa poliittisten vastustajien eliminointi täyttää ajoittain syrjinnän tunnusmerkistön. Politiikassa pahin vastustaja ei suinkaan ole kilpailevan puolueen edustaja, vaan oman puolueen edustaja. Vuoden 1996 kunnallisvaalien tulokset Kalajoella olivat seuraavat:

1.Erkki Aho Keskusta 243
2.Eero Nevalainen Keskusta 150
3.Raili Myllylä Keskusta 132
4.Veli Ainali Kristillisdemokraatit 130
5.Esko Lindström Vasemmistoliitto 127
6.Alpo Murtoniemi Keskusta 114

Vaikka olin ylivoimainen ääniharava, ja ehkäpä juuri siksi, keskustan junttaporukka esti minun valintani kaikkiin keskeisiin luottamustoimiin. Minulle jäi ainoaksi rivivaltuutetun tehtävän ohella olevaksi luottamustoimeksi Kalajoen käsi- ja taideteollisen oppilaitoksen johtokunnan puheenjohtajan tehtävä. Keskustan junttaporukan menettely oli mielestäni järkyttävää syrjintää. Junttaporukan muodostivat Eero Nevalainen, Raili Myllylä ja Jouni Jyrinki.

ITC Finland Oy:n konkurssin jälkeen jäin työttömäksi ja minulta estettiin työttömyyskorvaukset, kun en voinut kulkea pyörällä päivittäin Kalajoelta Ouluun ja takaisin. Matka yhteen suuntaan oli 131 km. Tästä on Kalajoen työvoimatoimikunnan päätös. Työttömyyskorvaukset estettiin, koska olin kieltäytynyt koulutuksesta. Päätöksen työvoimatoimikunnalle esitteli silloinen Kalajoen työvoimatoimiston johtaja Tapio Lahola. Minä en tuohon aikaan saanut palkkaturvasta mitään, koska olin konkurssiin menneen yrityksen toimitusjohtaja. Minulla ei ollut minkäänlaisia tuloja. Minulla ei ollut mahdollisuutta kulkea autolla Kalajoelta Ouluun, koska minulle ei ollut varaa ostaa polttoainetta. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi pyörällä kulkeminen. Suomessa ei ole koskaan keneltäkään muulta katkaistu työttömyyskorvauksia tällä perusteella. Kalajoella se oli mahdollista.
Katso työvoimatoimikunnan päätös:



















Työttömäksi jäätyäni hain Kalajoen kaupungin matkailuneuvojan tointa. Olin ylivoimaisesti pätevin hakija. Katso työkokemus ja luottamustoimet http://www.erkkiaho.com/tyokokemus.html

Minut kuitenkin jätettiin valitsematta. Menettely täyttää minun mielestäni kiistatta syrjinnän tunnusmerkistön. Katso kaupunginhallituksen päätös asiasta ja kunnansihteerin kirje asiasta.






















Hain starttirahaa ja se minulle myönnettiin, mutta senkin maksaminen katkaistiin minulta alkuunsa Kalajoen työvoimatoimiston johtajan Tapio Laholan toimesta.

Tein asioista rikostutkintapyynnön Kalajoen poliisille Harri Rahkolalle. Kun tutkintapyynnöstä ei tullut mitään tietoa niin kysyin Harri Rahkolalta miten asia etenee. Poliisi Harri Rahkola ilmoitti minulle, että tutkintapyyntöni on alimmaisena hänen alimmaisessa työpöytänsä laatikossa. Poliisi Harri Rahkola jätti asiat tutkimatta ja kaiken lisäksi hän ei edes tehnyt tutkimattajättämispäätöstä asiasta. Myöhemmin tein asioista tutkintapyynnöt Ylivieskan poliisille Raimo Ollille, mutta hän jätti asiat myös tutkimatta samoin kuin Haapajärven poliisi Olli Sikanen. Minun oikeustajuni mukaan kaikki poliisit syyllistyivät virkavelvollisuuksien laiminlyöntiin eli virkarikoksiin. Mielestäni kysymys on selkeistä ihmisoikeusrikoksista.

Ei kommentteja: