tiistai 20. tammikuuta 2009

Selvityspyyntö Sisäasiainministeriön poliisiosastolle


















Pyydän Sisäasiainministeriön poliisosastoa toimittamaan minulle ensi tilassa poliisylitarkastaja Jouni Välkin Kemin kihlakunnan poliisilaitokselle 6.6.2008 siirtämän tutkintapyynön SM-2007-2086/Pr-1 asiakirja-aineiston tutkintapäätöksineen. Minuun tutkintapyynnön tekijänä ei ole otettu asiasta muuta yhteyttä kuin mitä olen saanut poliisiylitarkastaja Jouni Välkiltä ilmoituksen tutkinnan siirrosta. Minulle ei ole asiasta myöskään toimitettu tutkimattajättämispäätöstä, jos sellainen on tehty. Kemin poliisi ei ole ollut minuun yhteydessä asian johdosta. Onko tilanne sama kuin Lapin lääninhallituksen poliisiosastolle poliisiylitarkastajan osoittaman rikostutkintapyynnön suhteen eli tutkittava instanssi ei ole saanut tutkintapyynnön siirtoa lainkaan? Sitä selitystä olisi vaikea uskoa. Epäilen, että Kemin poliisi ei ole tehnyt asialle yhtään mitään. Kysymyksessä on Rovaniemen poliisin ja Rovaniemen hovioikeuden tuomareiden toimintaa koskeva tutkintapyyntö.

On aika käsittämätöntä miten olen voinut joutua rehellisenä ja oikeudenmukaisena ihmisenä tällaisen viranomaisten pyörittämän rikollissysteemin uhriksi. Suurimmat rikokseni koko elämäni aikana ovat vajaan 40 vuoden aikana saamani viisi ylinopeussakkoa. Haluan puhdistaa maineeni ja saada Suomen valtiolta täysimääräiset korvaukset kärsimistäni rikollisten virkamiesten minulle aiheuttamista taloudellisista vahingoista ja henkisistä kärsimyksistä, joiden kohteeksi olen joutunut kohta 14 vuotta kestäneen oikeustaistelustani aikana.

Kalajoella 20.1.2009 Erkki Aho

Ei kommentteja: