Apulaisoikeuskanslerin
sijainen Kimmo Hakonen on tehnyt vanhemman oikeuskanslerin sihteerin
Tom Smedsin esittelyssä vastauksen kanteluuni, mikä on täysin
vastoin totuutta eli suoraan sanoen rikollinen toimenpide. Laitan
tämän vastauksen ja kantelun kaikkien maailman kansalaisten
katseltavaksi jotta heille tulee selväksi ettei Suomi ole
oikeusvaltio ja laillisuusvaltonta Suomessa on rikollisten käsissä.
Suomessa tällä hetkellä Juha Sipilän hallitus vastaa siitä,
kansalaiset Suomessa saavat oikeutta ja kansalaisten oikeusturva on
taattu. Eduskunta ja kansanedustajat suojelevat laillisuusvalvonnan
rikollista toimintaa. Olen varma, että Suomi on suuren katastrofin
edessä ellei muutosta tapahdu.
From: Erkki Aho
Sent: Monday, October 8, 2018 11:31 AM
Subject: Re: tiedoksi ja toimenpiteitä varten
From: Erkki
Aho
Sent: Monday, October 8, 2018 5:29 AM
To: kirjaamo@okv.fi ; valtioneuvosto@vnk.fi ; kirjaamo@valtiokonttori.fi ; juha.sipila@eduskunta.fi ; petteri.orpo@eduskunta.fi
Subject: tiedoksi ja toimenpiteitä varten
Oikeuskanslerille, valtioneuvostolle ja
valtiokonttorille
Kiitän apulaisoikeuskansleri Mikko Puumalaista ja
vanhempaa oikeuskanslerinsihteeriä Tom Smedsiä 4.10.2018 annetusta päätöksestä
OKV/1187/1/2018.
Valitettavasti päätös on virheellinen, koska asiani ei
ole vanhentunut eikä ole yli kaksi vuotta vanha,Suomen valtion toimenpiteiden
johdosta kidutukseni on jatkunut 11.5.1995 alkaen tähän päivään saakka ja jatkuu
yhä edelleen.
1. Kysymyksessä on kidutusrikos. Kidutus on
alkanut 11.5.1995 ja jatkunut keskeytyksettä tähän päivään
saakka. Kidutus on ihmisoikeuksien vastainen vakava
rikos, joka kielletään niin Suomen rikoslaissa kuin myös kansainvälisen oikeuden
puolella. Kidutuksen olennainen piirre on se, että tekijän on oltava virkamies,
julkista luottamustehtävää hoitava tai julkista valtaa käyttävä henkilö tai
julkisyhteisön työntekijä. Jotta teko lasketaan kidutukseksi, rikoksentekijän on
käytettävä väkivaltaa pyrkimyksenään aiheuttaa tiettyjä laissa mainittuja
seurauksia.
Kidutus on rikoslain mukaan kyseessä, kun edellä mainitussa
asemassa oleva henkilö aiheuttaa toiselle voimakasta ruumiillista tai henkistä
kärsimystä;
-
saadakseen hänet tai muun henkilön tunnustamaan tai antamaan tietoja,
-
rangaistakseen häntä jostakin hänen tai jonkun muun tekemästä tai tekemäksi epäillystä teosta,
-
pelotellakseen tai pakottaakseen häntä tai muuta henkilöä tai
-
rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, seksuaalisen suuntautumisen, perimän, vammaisuuden, terveydentilan, uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella.
Kidutuksesta tuomitaan myös virkamies, joka nimenomaisesti tai
hiljaisesti hyväksyy alaisensa tai muutoin tosiasiallisessa määräysvallassaan ja
valvonnassaan olevan henkilön tekemän, edellä mainitun
teon.
Olen edellenkin luottokelvoton, olen edelleenkin rikollisen
ulosoton kohteena.
Poliisi ei tutki asioita, syytäjä ei syytä, oikeuslaitos ei ota
käsiteltäväkseen ja laillisuusvalvonta ei näe asioissa mitään laitonta
rikoksista puhumattakaan.
Euroopan ihmisoikeustuomioistuin EIT antoi
31.5.2018 tuomion jutussa Abu Zubaydah v. Lithuania, jossa Liettuan
katsottiin loukanneen Euroopan ihmisoikeussopimuksen EIS 3 artiklaa (kidutuksen
vastainen artikla). Kidutusartiklan materiaalisen
loukkaamisen osalta EIT totesi: "Thus, Article 3 of the Convention does not
refer exclusively to the infliction of physical pain but also to that of mental
suffering, which is caused by creating a state of anguish and stress by means
other than bodily assault (see El-Masri, cited above, § 202; and Husayn (Abu
Zubaydah) v. Poland, cited above, §§ 509-510).
Kidutusartiklan vastainen toiminta ei tarkoita yksin
fyysistä kivun aiheuttamista, vaan se voi täyttyä myös henkisen kärsimyksen
perusteella. Tämä tarkoittaa tilannetta, jossa valtio toimii tavalla, jolla
murretaan henkilön psyyke tavalla tai toisella. Katson, että valtion toiminta tapauksesani loukkaa
EIS 3 artiklan kidutuksenvastaista artiklaa ottaen huomioon edellä kuvatussa
Liettuaa koskevassa tapauksessa esitetyt
perusteet.
-
Ulosoton peruste on virheellinen ja ulosotto jatkuu edelleen.
Tilanne on ja oli
tämä
Konkurssisääntö 50 a § (31.1.1995/110)
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi.
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi.
Kera Oy
käytti saattohoitajaa, jonka tehtävänä oli tuhota yritys. Saattohoitaja teki
muiden osakkaiden tietämättä Kera OY:n kanssa kuvassa olevan sopimuksen.
Kysymyksessä on törkeä petos, koska myyjä Kera Oy oli päättänyt poistaa
perustettavan yhtiön markkinoilta. Siihen liittyy kuvassa oleva
sopimus.
Väliaikaiset pesänhoitajat eivät konkurssisäännön mukaan saa
myydä kiinteää omaisuutta. He kuitenkin myyjät kiinteää omasuutta maakaaren
vastaisesti. Heillä ei ollut valtakirjoja ja he myivät toisen omaisuutta
omanaan.
Kaupanteossa salattiin 48 miljoonan markan pantatut
kiinnitykset. Kysymyksessä oli törkeä petos.
Kaupanvahvistajaksi on merkitty tuleva syyttäjä Sulo Heiskari,
joka ei kauppakirjan allekirjoittajan mukaan ollut paikalla, kun kauppasopimus
allekirjoitettiin.
Kaupanvahvistajan kutsuma todistaja todistaa, ettei hän ollut
paikalla kun kauppakirjat allekirjoitettiin.
Kaupanvahvistajaksi merkitty nimismies Sulo Heiskari toimi
syyttäjänä kaikissa kauppasopimuksista johtuvista oikeudenkäynneistä.
Syyttäjistä annetun lain mkaan hän ehdottomastai esteellinen toimimaan
syyttäjänä näissä asioissa.
Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipesä purki kaupat. Kaupan
purku on aina lopullinen ja peruuttamaton. Kun pääsopimus puretaan niin
liitännäiset eli takaukset eivät voida voimaan. Alavieskan Puurakenne Oy:n
konkurssipesä haki konkurssituomion väärillä tiedoilla, koska kaupat oli
purettu.
Varatuomari Paavo M. Petäjä antoi Ylivieskan käräjäoikeudelle
väärän lausuman asiassa ilman valtakirjoja ja toimeksiantoja. Paavo M. Petäjä
tunnustaa asian KRP:lle
Silloiselle asianajajalle Asko Keräselle annettiin valtakirjat
asioiden hoitamiseksi, koska hän pyysi niitä sillä perusteella, että konkurssi
on laiton, koska kaupat oli purettu.
Entinen
asianajaja, nykyinen varatuomari Asko Keränen tunnustaa, että hän jätti
valituksen tekemättä. Nyt ainoa mahdollisuus on saada purku korkeimmalta
oikeudelta, mutta korkein oikeus ei suostu purkamaan vääriä tuomioita eikä
Ylivieskan käräjäoikeus ota asiaa käsiteltäväkseen. Poliisi ei tutki, syyttäjä
ei syytä eikä laillisuusvalvonta näe asioissa mitään laitonta rikoksista
puhumattakaan.
Tutkinnanjohtajana ollut poliisi Raimo Ollila on jättänyt kaikki
rikostutkintapyynnöt tutkimatta.
Asianajaja Hannu Maskonen teki asiassa oman lopullisen
ratkaisunsa, putosi parvekkeelta ja kuoli.
Ennen
kuolemaansa asianajaja Hannu Maskonen haastoi Erkki ja Eila Ahon oikeuteen
velallisen epärehellisyydestä Merita-pankin nimissä pankinjohtajan tietämättä
asiasta. Tässä pankinjohtajan todistus.
Erkki
Aho tuomittiin asiassa 75 päivän ehdottomaan vankeuteen sellaisen velan
perusteella jota ei edes ollut olemassa.
Koska
oli eduskuntavaalit tulossa niin kansanedustajaehdokas Kalajoen
kaupunginvaltuuston silloinen puheenjohtaja organisoi asiat niin, että Erkki
Ahon piti antaa valtuustolle selvitys vankeustuomiosta otsikolla Luottamusmiehen
rikollinen toiminta luottamustoimen ulkopuolella. Valtuutettu Erkki Aho teki
parissa viikossa 1879-sivun selvityksen asioista. Valtuuston puheenjohtaja Raili
Myllylä apunaan Kalajoen kaupungin virkamiesjohto estivät valtuutettu Erkki Ahoa
esittämästä asioita valtuutetuille. Kysymyksessä oli törkeä luottamusaseman ja
virka-aseman väärin käyttö sekä rikollisten suojelu.
Tässä selostus ja
todistusaineistot
PR-talojen konkurssivyyhti
todistusaineistoineen
PR-talojen konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2
PR-talojen konkurssivyyhti todistusaineistoineen
3
Videot
Erkki Ahon videot ( 8 video)
oikeustoimi ja poliisiblogi
-
Kaikki valtion rikollinen toiminta minua kohtaan perustuu valtiopetokseen ja valtiopetos ei vanhene koskaan.
Koiviston konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut
sopimukset
Vakaan markan politiikka ja Koiviston
konklaavi
Koiviston konklaavi
Valtiopetos on
tosiasia
Terve Juha
Olen jo lähettänyt allaolevassa linkissä
mainituille tahoille selvityksen ja laskun valtion rikollisesta toiminnasta
asiassani.
Tämä tiedoksi ja toimenpiteitä varten
oikeuskanslerinvirastolle. Lasku erääntyy maksettavaksi 21.10.2018. Huomautusta
laskun suhteen ei valtiokonttorilta ole tullut. Tilin numeroni on FI02 xxxx xxxx xx. Todelliset vastuulliset laskun maksamisessa ovat pääministeri Juha
Sipilä ja valtionvarainministeri Petteri
Orpo.
08.10.2018
Erkki Aho
044-3025948
OKV/1187/1/2018
vastaus 4.10.2018
Oikeuskanslerille 7.7 – 20.9.2018 välisenä aikana
lähettämissänne lukuisissa sähköpostikirjoituksissa arvostelette useiden eri
viranomaisten menettelyä Teihin liittyvissä asioissa yli 20 vuoden ajalta aina
tähän päivään asti. Osa kirjoituksista on osoitettu ensisijaisesti muille
tahoille kuin oikeuskanslerille tai lähetetty hänelle kopioina tiedoksi. Olette
oheistanut lukuisia hyperlinkkejä, joiden kautta avautuu blogikirjoituksia
ym.
RATKAISU
Perustuslain 108 §:n 1 momentin mukaan oikeuskanslerin tulee
valvoa, että tuomioistuimet ja muut viranomaiset sekä virkamiehet,
julkisyhteisön työntekijät ja muutkin julkista tehtävää hoitaessaan noudattavat
lakia ja täyttävät velvollisuutensa.
Valtioneuvoston oikeuskanslerista annetun lain 3 §:n 1 momentin
mukaan oikeuskansleri käsittelee hänelle osoitettuja kirjallisia kanteluja ja
viranomaisten ilmoituksia. Lain 4 §:n 1 momentin mukaan oikeuskansleri tutkii
kantelun, jos on aihetta epäillä oikeuskanslerin valvontavaltaan kuuluvan
henkilön, viranomaisen tai muun yhteisön menetelleen lainvastaisesti tai
jättäneen velvollisuutensa täyttämättä taikka jos oikeuskansleri muusta syystä
katsoo siihen olevan aihetta. Lain 4 §:n 3 momentin mukaan oikeuskansleri ei
käsittele kantelua, joka koskee yli kaksi vuotta vanhaa asiaa, ellei siihen ole
erityistä syytä.
Kantelussanne on merkittäviltä osin kysymys viimeksi mainitussa
lainkohdassa tarkoitetuista yli kaksi vuotta vanhoista asioista, joita ei oteta
käsiteltäviksi.
Siltä osin kuin esille ottamanne viranomaismenettelyt eivät ole
yli kaksi vuotta vahoja totean, että kantelunne on siinä määrin yksilöimätön,
ettei sitä voida ryhtyä tutkimaan valtioneuvoston oikeuskanslerista annetun lain
4 §:n 1 momentissa tarkoitettuna kanteluna. Mikäli haluatte, että kantelunne
näiltä osin tutkitaan, Teidän tulee yksilöidä kantelunne sellaisella tavalla,
että kirjoittamanne perusteella on tarvittaessa mahdollisuus hankkia kantelun
tutkimiseksi tarvittava selvitys viranomaisilta.
Mahdollista yksilöintiä harkitessanne tulee kuitenkin ottaa
huomioon, että oikeuskansleri ei voi puuttua viranomaisten suorittamiin
yksittäisiin virkatehtäviin. Hän ei voi esimerkiksi määrätä poliisia
suorittamaan esitutkintaa yksityishenkilön tekemäksi epäiltyä rikosta koskevassa
asiassa. Jos poliisi päättää jättää tutkinnan suorittamatta, saa asianomistaja
lain mukaan omalla vastuullaan nostaa syytteen rikosilmoituksessa mainittua
tahoa vastaan. Kantelu oikeuskanslerille ei ole vaihtoehtoinen tapa hakea
muutosta viranomaisen ratkaisuun, jos normaali muutoksenhakumenettely on
käytettävissä. Esimerkiksi ulosottomiehen tavanomaisimpiin toimenpiteisiin
voidaan yleensä hakea muutosta asianomaiselta käräjäoikeudelta. Perustuslain
mukaan tuomioistuimet ovat riippumattomia, eikä oikeuskansleri voi kumota tai
muuttaa tuomioistuimen harkintavaltansa rajoissa tekemää ratkaisua tai määrätä,
että asia on käsiteltävä uudestaan.
Näin ollen kirjoituksenne eivät anna aihetta
toimenpiteisiini.
Apulaisoikeuskansleri Mikko Puumalainen
Vanhempi oikeuskanslerinsihteeri Tom
Smeds
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti