Eduskunnan apulaisoikeusasiamiehen
Jussi Pajuojan päätö Dnro 2927/4/12
Kantelu oikeuskanslerille eduskunnan
apulaisoikeusasiamies Jussi Pajuojan ja eduskunnanoikeusasiamiehen
sihteerin Terhi Arjola-Sarjan toiminnasta. Vaadin molempien
henkilöiden viraltapanoa ja aiheuttamiensa väärien ratkaisujen
oikeudellista ja taloudellista korvaamista täysimääräisesti
korkoineen. Asia tiedoksi perustuslakivaliokunnalle.
Eduskunnan apaulaisoikeusasiamies Jussi
Pajuoja on oikeusasiamiehensihteerin Terhi Arjola-Sarjan esittelystä
tehtynyt päätöksen dnro 2927/4/12. (Päätös kuvassa ja kuvan saa
isommaksi klikkaamalla hiirellä kuvan päällä).
Päätöksessä on todettu aivan
oikein, että ”Edsukunnan oikeisasiamiehen tehtävänä on
perustuslain 109 §:n 1 momentin mukaan valvoa, että tuomioistuimet
ja muut viranomaiset sekä virkamiehet, julkisyhteisön työntekijät
ja muutkin julkista tehtävää hoitaessaan noudattavat lakia ja
täyttävät velvollisuutensa. Tehtäväänsä hoitaessaan
oikeusasiamies valvoo perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien
toteutumista.
Päätöksessä edelleen todetaan, että
niistä toimepiteistä, joihin oikeusasiamies voi ryhtyä, on
säädetty eduskunnan oikeusasiamiehestä annetussa laissa ja osin
myös perustuslaissa.
Eduskunnan oikeusasiamiehen sivuilla
ilmoitetaan, että miten kantelu tutkitaan. Näin sinne on
kirjoitettu
Kun kantelu on tullut oikeusasiamiehen kansliaan, kantelijalle lähetetään ilmoitus sen saapumisesta. Ilmoituksessa kerrotaan, kuka oikeusasiamiehen lakimiehistä hoitaa kantelijan asiaa, ja tämän yhteystiedot.
Lakimies perehtyy kanteluun heti huolellisesti. Jos kantelun perusteella on esimerkiksi aihetta epäillä, että viranomainen on toiminut lainvastaisesti tai laiminlyönyt velvollisuutensa, oikeusasiamies käynnistää tutkinnan.
Kantelua tutkiessaan oikeusasiamies kuulee kantelun kohdetta sekä pyytää selvityksiä ja lausuntoja viranomaisilta. Hän voi hankkia lisäselvityksiä määräämällä kansliansa tarkastajat tekemään tutkimuksia. Tarvittaessa hän voi pyytää myös poliisilta tutkinta-apua.
Miksi eduskunnan apulaisoikeusasiamies ei toimi annettujen ohjeiden mukaan?
Tässä on kantelu: Eduskunnan
oikeusasiamiehelle ja perustuslakivaliokunnalle
Mitä eduskunnan oikeusasiamiehen olisi
pitänyt tehdä?
Eduskunnan oikeusasiamiehen olisi
pitänyt ohjeistaa poliisi rikosylikonstaapeli Risto Vörlin
luovuttamaan Pal-Met Oy:lle kuuluvat omaisuus Pal-Met Oy:lle. Lisäksi
hänen olis pitänyt käynnistää tutkinta siitä on
kihlakunnansyyttäjä Hanna Puhakka toiminut lainmukaisesti, kun
suojellut rikosylikonstaapeli Risto Vörlin lainvastaiset toimet.
Lisäksi on huomattava se, että apulaisoikeusasiamies Jussi Pajuoja toimi esteellisenä asiassa, sillä hän oli menettänyt esteellisyytensä takia. Hän ei ole tullut todistajaksi oikeuteen, johon hänet oli kirjallisesti kutsuttu. Todistaja voi kieltäytyä todistamasta itseään vastaan. Ei voi välttyä vaikutelmalta, että apulaisoikeusasiamies Jussi Pajuoja ei tullut oikeuteen, koska olisi joutunut antamaan väärän lausuman oikeudelle. Laki kuitenkin määrää, että
Todistajan on tultava oikeuteen
Todistaja saa kirjallisen kutsun oikeudenkäyntiin. Hänen on
tultava oikeuteen kutsussa mainittuna aikana, ellei hänellä ole
sellaista estettä, jonka vuoksi hän ei pääse tulemaan.
Tällainen este voi olla esimerkiksi sairaus tai yleisen
liikenteen keskeytyminen. Esteen hyväksyttävyydestä päättää
oikeuden puheenjohtaja. Todistajaksi kutsutun tulee aina
etukäteen ilmoittaa esteestä. Ilmoitus tehdään oikeuden
puheenjohtajalle tai sille henkilölle, jonka pyynnöstä
todistaja on kutsuttu oikeuteen. Jos esteenä on sairaus,
todistajan on toimitettava oikeudelle lääkärintodistus.
Jos todistaja ei saavu oikeuteen eikä hänellä ole hyväksyttävää syytä poissaoloonsa, hänen on maksettava uhkasakko, jonka määrä on mainittu kutsussa. Todistaja voidaan myös määrätä tuotavaksi omalla kustannuksellaan oikeuteen, jolloin poliisi voi ottaa hänet säilöön oikeuteen tuomista varten.
Jos todistaja ei saavu oikeuteen eikä hänellä ole hyväksyttävää syytä poissaoloonsa, hänen on maksettava uhkasakko, jonka määrä on mainittu kutsussa. Todistaja voidaan myös määrätä tuotavaksi omalla kustannuksellaan oikeuteen, jolloin poliisi voi ottaa hänet säilöön oikeuteen tuomista varten.
Todistajan on puhuttava totta |
|
Todistajan on puhuttava totta. Jos todistajan havaitaan poikenneen totuudesta tai salanneen jotakin, hän joutuu itse syytteeseen perättömästä lausumasta. Siitä tuomitaan yleensä vankeusrangaistukseen.
Oikeuden puheenjohtaja selvittää todistajalle tarvittaessa, milloin hän voi kieltäytyä vastaamasta johonkin kysymykseen. Todistajan ei tarvitse paljastaa seikkoja, jotka saattaisivat johtaa syytteen nostamiseen häntä itseään tai hänen lähiomaistaan vastaan. Jos todistaja ei tästä syystä halua vastata johonkin kysymykseen, hänen pitää selkeästi ilmoittaa siitä oikeudelle. Todistaja ei siis tässäkään tapauksessa saa valehdella tai muuten puhua totuuden vastaisesti.
Todistajan ei myöskään tarvitse paljastaa liike- tai ammattisalaisuutta, ellei oikeus häntä siihen erikseen velvoita.
Esteellisyys määritellään
hallituksen esityksessä seuraavasti:
Kysymys on tästä asiasta
Lehdistötiedote
Eduskunnan apulaisoikeusasiamiehen
Jussi Pajuojan lainvastaisen toiminan johdosta samalla myös
Rovaneimen hovioikeuden, Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden
lainvastaisen toiminnan sekä Jokilaaksojen poliisin ja Oulun
syytätäjälaitoksen lainvastaisen toiminnan vuoksi saatiin aikaan
väärä hovioikeuden päätös. Katso
Vastine Kalajokiseudulle
Rikoslain
40 luvun 10 §:n mukaan jos virkamies virkaansa
toimittaessaan huolimattomuudesta muulla kuin luvun 5 § 2 momentissa
tarkoitetulla tavalla rikkoo virkatoiminnassa noudatettaviin
säännöksiin tai määräyksiin perustuvan virkavelvollisuutensa,
eikä teko huomioon ottaen sen haitallisuus ja vahingollisuus ja muut
tekoon liittyvät seikat ole kokonaisuutena arvostellen vähäinen,
hänet on tuomittava tuottamuksellisesta virkavelvollisuuden
rikkomisesta varoitukseen tai sakkoon.
Rikoslain 40 luvun 7 §:n 1 momentin 1 kohdan mukaan jos virkamies hankkiakseen itselleen tai toiselle hyötyä taikka aiheuttaakseen toiselle haittaa tai vahinkoa rikkoo virkatoiminnassa noudatettaviin säännöksiin tai määräyksiin perustuvan virkavelvollisuutensa osallistuessaan päätöksentekoon tai sen valmisteluun tai käyttäessään julkista valtaa muissa virkatehtävissään, hänet on tuomittava virka-aseman väärinkäyttämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Valtion virkamieslain 14 §:n 1 momentin mukaan virkamiehen on suoritettava tehtävänsä asianmukaisesti ja viivytyksettä.
15 luku 11 § (24.7.1998/563)Rikoksentekijän suojeleminen Joka saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava rikoksentekijän suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n 2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta.
Rikoslaki 40 luku 7 §(12.7.2002/604)Virka-aseman väärinkäyttäminen Jos virkamies hankkiakseen itselleen tai toiselle hyötyä taikka aiheuttaakseen toiselle haittaa tai vahinkoa
1) rikkoo virkatoiminnassa noudatettaviin säännöksiin tai määräyksiin perustuvan virkavelvollisuutensa osallistuessaan päätöksentekoon tai sen valmisteluun tai käyttäessään julkista valtaa muissa virkatehtävissään taikka
2) käyttää väärin asemaansa käskyvallassaan tai välittömässä valvonnassaan olevaan henkilöön nähden,hänet on tuomittava virka-aseman väärinkäyttämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.Virkamies voidaan tuomita myös viralta pantavaksi, jos rikos osoittaa hänet ilmeisen sopimattomaksi tehtäväänsä.
Rikoslaki 40 luku 10 § (12.7.2002/604)Tuottamuksellinen virkavelvollisuuden rikkominen Jos virkamies virkaansa toimittaessaan huolimattomuudesta muulla kuin 5 §:n 2 momentissa tarkoitetulla tavalla rikkoo virkatoiminnassa noudatettaviin säännöksiin tai määräyksiin perustuvan virkavelvollisuutensa, eikä teko huomioon ottaen sen haitallisuus ja vahingollisuus ja muut tekoon liittyvät seikat ole kokonaisuutena arvostellen vähäinen, hänet on tuomittava tuottamuksellisesta virkavelvollisuuden rikkomisesta varoitukseen tai sakkoon.
Näin sanoo Suomen laki:
Rikoslaki 11 luku 3 §(11.4.2008/212)Rikos ihmisyyttä vastaan Joka osana siviiliväestöön kohdistuvaa laajamittaista tai järjestelmällistä hyökkäystä
1) surmaa tai orjuuttaa toisen, käy hänellä kauppaa tekemällä tarjouksen, ostamalla, myymällä tai vuokraamalla taikka kiduttaa häntä tai aiheuttaa hänelle muulla tavoin suurta kärsimystä tai vaikean vamman taikka vahingoittaa vakavasti hänen terveyttään taikka tuhoaa väestöä asettamalla sitä tai sen osaa hävittäviä elinehtoja tai muulla tavoin,
2) karkottaa tai pakolla siirtää alueella laillisesti oleskelevaa väestöä,
3) vangitsee toisen tai muuten riistää häneltä vapauden kansainvälisen oikeuden perustavaa laatua olevien määräysten vastaisesti taikka aiheuttaa vapautensa menettäneen tahdonvastaisen katoamisen,
4) raiskaa toisen, orjuuttaa häntä seksuaalisesti, pakottaa hänet prostituutioon, raskauteen tai sterilisaatioon taikka harjoittaa häntä vastaan muuta vastaavaa törkeää seksuaalista väkivaltaa tai
5) harjoittaa rotuerottelua taikka vainoaa tunnistettavissa olevaa ryhmää tai yhteisöä poliittisen mielipiteen, rodun, kansallisuuden, etnisen alkuperän, kulttuurin, uskonnon tai sukupuolen perusteella taikka niihin rinnastettavilla muilla perusteilla, on tuomittava rikoksesta ihmisyyttä vastaan vankeuteen vähintään yhdeksi vuodeksi tai elinkaudeksi. Yritys on rangaistava.
4 § (11.4.2008/212)Törkeä rikos ihmisyyttä vastaan Jos rikoksessa ihmisyyttä vastaan
1) rikos kohdistuu suureen joukkoon ihmisiä,
2) rikos tehdään erityisen raa"alla, julmalla tai nöyryyttävällä tavalla taikka
3) rikos tehdään erityisen suunnitelmallisesti tai järjestelmällisesti ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä rikoksesta ihmisyyttä vastaan vankeuteen vähintään kahdeksaksi vuodeksi tai elinkaudeksi. Yritys on rangaistava
Rikoslain 40 luvun 7 §:n 1 momentin 1 kohdan mukaan jos virkamies hankkiakseen itselleen tai toiselle hyötyä taikka aiheuttaakseen toiselle haittaa tai vahinkoa rikkoo virkatoiminnassa noudatettaviin säännöksiin tai määräyksiin perustuvan virkavelvollisuutensa osallistuessaan päätöksentekoon tai sen valmisteluun tai käyttäessään julkista valtaa muissa virkatehtävissään, hänet on tuomittava virka-aseman väärinkäyttämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Valtion virkamieslain 14 §:n 1 momentin mukaan virkamiehen on suoritettava tehtävänsä asianmukaisesti ja viivytyksettä.
15 luku 11 § (24.7.1998/563)Rikoksentekijän suojeleminen Joka saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava rikoksentekijän suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n 2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta.
Rikoslaki 40 luku 7 §(12.7.2002/604)Virka-aseman väärinkäyttäminen Jos virkamies hankkiakseen itselleen tai toiselle hyötyä taikka aiheuttaakseen toiselle haittaa tai vahinkoa
1) rikkoo virkatoiminnassa noudatettaviin säännöksiin tai määräyksiin perustuvan virkavelvollisuutensa osallistuessaan päätöksentekoon tai sen valmisteluun tai käyttäessään julkista valtaa muissa virkatehtävissään taikka
2) käyttää väärin asemaansa käskyvallassaan tai välittömässä valvonnassaan olevaan henkilöön nähden,hänet on tuomittava virka-aseman väärinkäyttämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.Virkamies voidaan tuomita myös viralta pantavaksi, jos rikos osoittaa hänet ilmeisen sopimattomaksi tehtäväänsä.
Rikoslaki 40 luku 10 § (12.7.2002/604)Tuottamuksellinen virkavelvollisuuden rikkominen Jos virkamies virkaansa toimittaessaan huolimattomuudesta muulla kuin 5 §:n 2 momentissa tarkoitetulla tavalla rikkoo virkatoiminnassa noudatettaviin säännöksiin tai määräyksiin perustuvan virkavelvollisuutensa, eikä teko huomioon ottaen sen haitallisuus ja vahingollisuus ja muut tekoon liittyvät seikat ole kokonaisuutena arvostellen vähäinen, hänet on tuomittava tuottamuksellisesta virkavelvollisuuden rikkomisesta varoitukseen tai sakkoon.
Näin sanoo Suomen laki:
Rikoslaki 11 luku 3 §(11.4.2008/212)Rikos ihmisyyttä vastaan Joka osana siviiliväestöön kohdistuvaa laajamittaista tai järjestelmällistä hyökkäystä
1) surmaa tai orjuuttaa toisen, käy hänellä kauppaa tekemällä tarjouksen, ostamalla, myymällä tai vuokraamalla taikka kiduttaa häntä tai aiheuttaa hänelle muulla tavoin suurta kärsimystä tai vaikean vamman taikka vahingoittaa vakavasti hänen terveyttään taikka tuhoaa väestöä asettamalla sitä tai sen osaa hävittäviä elinehtoja tai muulla tavoin,
2) karkottaa tai pakolla siirtää alueella laillisesti oleskelevaa väestöä,
3) vangitsee toisen tai muuten riistää häneltä vapauden kansainvälisen oikeuden perustavaa laatua olevien määräysten vastaisesti taikka aiheuttaa vapautensa menettäneen tahdonvastaisen katoamisen,
4) raiskaa toisen, orjuuttaa häntä seksuaalisesti, pakottaa hänet prostituutioon, raskauteen tai sterilisaatioon taikka harjoittaa häntä vastaan muuta vastaavaa törkeää seksuaalista väkivaltaa tai
5) harjoittaa rotuerottelua taikka vainoaa tunnistettavissa olevaa ryhmää tai yhteisöä poliittisen mielipiteen, rodun, kansallisuuden, etnisen alkuperän, kulttuurin, uskonnon tai sukupuolen perusteella taikka niihin rinnastettavilla muilla perusteilla, on tuomittava rikoksesta ihmisyyttä vastaan vankeuteen vähintään yhdeksi vuodeksi tai elinkaudeksi. Yritys on rangaistava.
4 § (11.4.2008/212)Törkeä rikos ihmisyyttä vastaan Jos rikoksessa ihmisyyttä vastaan
1) rikos kohdistuu suureen joukkoon ihmisiä,
2) rikos tehdään erityisen raa"alla, julmalla tai nöyryyttävällä tavalla taikka
3) rikos tehdään erityisen suunnitelmallisesti tai järjestelmällisesti ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä rikoksesta ihmisyyttä vastaan vankeuteen vähintään kahdeksaksi vuodeksi tai elinkaudeksi. Yritys on rangaistava
15 kuku 11 § (24.7.1998/563)
Rikoksentekijän suojeleminen
Joka saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava rikoksentekijän suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Virkavala tai -vakuutus
on lupaus, jonka tietyt valtion
korkeimpaan johtoon, oikeuslaitokseen tai
voimankäyttöorganisaatioon kuuluvat virkamiehet
ovat velvollisia antamaan
Virkavala, jonka esimerkiksi ministerit vannovat:
"Minä
Päivi Räsänen lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja
kaikkitietävän Jumalan edessä (vakuutan
kunniani ja omantuntoni kautta), että minä
virassani noudatan perustuslakeja ja muita lakeja sekä
toimin oikeudenmukaisesti ja puolueettomasti
kansalaisten ja yhteiskunnan parhaaksi."
Tuomarinvala
"Minä N.
N. lupaan ja vannon Jumalan ja hänen pyhän
evankeliuminsa kautta (vakuutan kunniani ja
omantuntoni kautta), että minä parhaan ymmärrykseni
ja omantuntoni mukaan kaikissa tuomioissa tahdon tehdä ja
teen oikeutta niin köyhälle kuin rikkaallekin ja
tuomitsen Jumalan ja [Ruotsin] lain ja laillisten
sääntöjen mukaan: etten koskaan minkään varjolla lakia
vääristele enkä vääryyttä edistä sukulaisuuden,
lankouden, ystävyyden, kateuden ja vihan tahi pelon tähden
taikka lahjan ja antimien tahi muun syyn takia, enkä
syytöntä syylliseksi taikka syyllistä syyttömäksi tee.
Minä en myöskään ennen tuomion julistamista enkä sen
jälestä ilmaise oikeutta käyville enkä muille niitä
neuvotteluita, joita Oikeus suljettujen ovien takana pitää.
Kaiken tämän tahdon täyttää ja täytän uskollisesti,
rehellisenä ja totisena tuomarina, ilman kavaluutta ja
juonia, niin totta kuin Jumala minua auttakoon ruumiin
ja hengen puolesta."
Tällä hetkellä
virkavalan vannovat (tai vakuutuksen antavat)
- tasavallan presidentin kanslian kansliapäällikkö, valtioneuvoston kanslian ja ministeriön kansliapäällikkö, valtiosihteeri, alivaltiosihteeri ja osastopäällikkö sekä oikeuskanslerinviraston kansliapäällikkö ja osastopäällikkö
- keskusviraston pääjohtaja
- ulkoasiainhallinnosta annetun lain (1129/77) 3 §:ssä tarkoitetun diplomaattisen edustuston tai lähetetyn konsulin viraston päällikön tehtävään määrätty ulkoasiainhallinnon virkamies
- puolustusvoimien ja rajavartiolaitoksen sotilasvirassa tai sotilaallisessa tehtävässä palveleva virkamies
- vankilan johtaja
Värikästä mentoa..
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/05/varikasta-menoa.html
Kääntäjä Mikko Kovalainen hävisi juttunsa
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/05/kovalainen-havisi-juttunsa.html
Kääntäjä Kovalainen hävisi jälleen
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/06/kaantaja-kovalainen-havisi-jalleen.html
Varatuomari kääntäjä Mikko Kovalainen hävisi jälleen
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/07/varatuomari-kaantaja-mikko-kovalainen.html
Vastaus rikotarkastaja Tapio Kalliokoskelle
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/06/vastaus-rikostarkastaja-tapio.html
Valtakunnansyyttäjälle ja Rovaniemen hovioikeudelle
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/06/tutkintapyynto-valtakunnansyyttajalle.html
Todistusaineisto suomalaisen oikeus- ja poliisihallinnon mädännäiyydestä
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/06/todistusaineisto-suomalaisen-oikeus-ja.html
Kääntäjä Mikko Kovalainen hävisi juttunsa
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/05/kovalainen-havisi-juttunsa.html
Kääntäjä Kovalainen hävisi jälleen
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/06/kaantaja-kovalainen-havisi-jalleen.html
Varatuomari kääntäjä Mikko Kovalainen hävisi jälleen
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/07/varatuomari-kaantaja-mikko-kovalainen.html
Vastaus rikotarkastaja Tapio Kalliokoskelle
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/06/vastaus-rikostarkastaja-tapio.html
Valtakunnansyyttäjälle ja Rovaniemen hovioikeudelle
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/06/tutkintapyynto-valtakunnansyyttajalle.html
Todistusaineisto suomalaisen oikeus- ja poliisihallinnon mädännäiyydestä
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/06/todistusaineisto-suomalaisen-oikeus-ja.html
Syyttäjä
Mustosen rikolliseksi epäiltävä toiminta
Syyte kevyellä pohjalla
Puolustukseni Raahen käräjäoikeudessa 2.9.2008
Todistusaineistoni Raahen käräjäoikeudessa 2.9.2008
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/12/todistusaineistoni-raahen-krjoikeudessa.html
Mikko Kovalaisen asia Raahen käräjäoikeudessa 2.9.2008
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/12/mikko-kovalaisen-asia-raahen.html
Ahojahti jatkui Raahen käräjäoikeudessa
Mikko Kovalaisen asia Raahen käräjäoikeudessa 2.9.2008
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/12/mikko-kovalaisen-asia-raahen.html
Ahojahti jatkui Raahen käräjäoikeudessa
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/12/ahojahti-jatkui-raahen-krjoikeudessa.html
Hanurista tempaistu Raahen käräjäoikeuden päätös
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/12/hanurista-tempaistu-raahen-krjoikeuden.html
Selvityspyyntö Jaakko Jonkalle
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2010/02/selvityspyynto-oikeuskansleri-jaakko.html
Mikko Kovalainen - lain ylä- ja ulkopuolella
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/12/mikko-kovalainen-lain-yl-ja.html
Prosessihäirikkö Mikko Kovalainen
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/07/prosessihairikko-mikko-kovalainen.html
Hanurista tempaistu Raahen käräjäoikeuden päätös
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/12/hanurista-tempaistu-raahen-krjoikeuden.html
Selvityspyyntö Jaakko Jonkalle
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2010/02/selvityspyynto-oikeuskansleri-jaakko.html
Mikko Kovalainen - lain ylä- ja ulkopuolella
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/12/mikko-kovalainen-lain-yl-ja.html
Prosessihäirikkö Mikko Kovalainen
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2009/07/prosessihairikko-mikko-kovalainen.html
Järkyttävä
oikeudenkäyntivirhe asiassa 11/2943
Oikeustaistelu
jatkuu
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2011/05/oikeustaistelu-jatkuu.html
Valitin asiasta Rovaniemen hovioikeuteen. Minulle heräsi epäilys, että käräjätuomari Heikki Sneck ei toimi rehellisesti. Siksi pyysin käräjätuomari Heikki Sneckiltä aineistoista kopiot, jotka hän on saanut asiassa ja jotka hän laittaa Rovaniemen hovioikeuden käsittelyyn. Käräjätuomari Heikki Sneck ei laittanut minulle kopioita, vaan kiersi asian näin:
Valitin asiasta Rovaniemen hovioikeuteen. Minulle heräsi epäilys, että käräjätuomari Heikki Sneck ei toimi rehellisesti. Siksi pyysin käräjätuomari Heikki Sneckiltä aineistoista kopiot, jotka hän on saanut asiassa ja jotka hän laittaa Rovaniemen hovioikeuden käsittelyyn. Käräjätuomari Heikki Sneck ei laittanut minulle kopioita, vaan kiersi asian näin:
Sent:Wednesday,
May 25, 2011 3:32 PM
Subject:AINEISTO
Asianosaisten toimittamat asiakirjat:
1. Kovalaisen tekemä konkurssihakemus liitteineen (Teillä on jo tämä aineisto)
2. Teidän lähettämänne sähköpostit (Teillä on jo tämä aineisto)
Tuomiistuimen laatimat asiakirjat:
1. Lausumapyyntö ja kutsut istuntoon 2.5.2011 (Teillä on jo tämä aineisto)
2. Istunnon peruuttamisilmoitus (Teillä on jo tämä asikirja)
3. Kutsut istuntoon 23.5.2001 (Teillä on jo tämä asiakirja)
4. 23.5.2011 julistettu päätös (Teillä on jo kopio tästä).
Mistä asiakirjoista tarvitsette vielä kopioita?
Käräjätuomari Heikki Sneck siis kieltäytyi toimittamasta minulle pyytämiäni aineistoja jotta rikos eli laiton konkurssi ei paljastuisi. Kun tarkistin Rovaniemen hovioikeudesta Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden sinne toimittamat asiakirjat asioissa, niin ne olivat väärät eli näitä asiakirjoja ei ole toimitettu kokonaisuudessaan Rovaniemen hovioikeuden käsittelyyn.
Tyytymättömyyden
ilmaisu K11/1589
Konkurssipesänhoitaja
Pasi Markus Leinosen toimintaa
Konkurssipesänhoitaja Pasi Markus Leinosen osuus asioissa
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2011/08/konkurssipesanhoitajan-vapauttaminen.html
Tein kantelun Pasi Markus Leinosen toiminnasta
Kantelu
konkurssipesänhoitaja Pasi Markus Leinosen toiminnasta
Pesänhoitajan
vapauttamishakemus asiassa K
11/1589http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2011/08/pesanhoitajan-vapauttamishakemus.html
Kiireellinen tutkintapyyntö ja kantelu oikeuskanslerille
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2011/08/kiireellinen-tutkintapyynto-ja-kantelu.html
Ilmoitus kansalaistottelemattomuudesta
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2011/09/ilmoitus-kansalaistottelemattomuudesta.html
Ilmoitus kansalaistottelemattomuudesta
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2011/09/ilmoitus-kansalaistottelemattomuudesta.html
Jokilaaksojen
poliisi kieltäytyy tutkimasta ja ottamasta todistusaineistoa
vastaan
Informaatio-
ja tiedotustilaisuus sekä todistusaineiston luovutustilaisuus
poliisille ja syyttäjälle
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2011/09/informaatio-ja-tiedotustilaisuus-seka.html
Poliisit ja syyttäjä jänistivät
Poliisit ja syyttäjä jänistivät
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2011/09/poliisit-ja-syyttaja-janistivat.html
Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden toimintaa
Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden toimintaa
Lausuma Ylivieska-Raahen käräjäoikeudelle asiassa K10/5019
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2010/11/lausuma-ylivieska-raahen.html
Täydennys lausumaan
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2010/11/taydennys-lausumaan.html
Ilmoitus Ylivieska-Raahen käräjäoikeudellehttp://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2011/10/ilmoitus-ylivieska-raahen.html
Täydennys lausumaan
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2010/11/taydennys-lausumaan.html
Ilmoitus Ylivieska-Raahen käräjäoikeudellehttp://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2011/10/ilmoitus-ylivieska-raahen.html
Syyttäjä Esa Mustonen ryhtyi peittelemään omia rikoksiaan ja siinä löysi yhteiskumppaniksi Sievin kunnanjohtaja Markku Kosken. Käräjätuomarina asiassa oli Heikki Sneck, joka jälleen kieltäytyi vastaanottamasta todistusaineistoa. Mustonen oli vetäytynyt syyttäjän toimesta tässä oikeudenkäynnissä juuri ennen oikeudenkäyntiä ja syyttäjänä toimi Kati Alkula, joka ei ollut saanut tutkijalle ja tutkinnajohtajalle toimitettua aineistoa, mutta siitä huolimatta kertoi pysytävänsä toimimaan syyttäjänä asiassa. Tutkija Jyrki Rajaniemi keiötäytyi vastaanottamasta todistusaineistoa ja siksi lähetin todistusaineiston sähköpostitse myös tutkinnanjohtaja Jonny Paanaselle kuin syyttäjä Eso Mustoselle.
Koska epäilin rikoksia rikostutkinnan ja Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden toiminnan osalta, niin pyysin Rovaniemen hovioikeudelta Yliviska-Raahen käräjäoikeuden sinne lähettämät aineistot. Katso
Selvitys
ja asiakirjapyyntö
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2011/10/selvitys-ja-asiakirjapyynto.html
Kun sain Rovaniemen hovioikeudesta sinne Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden lähettämän aineiston niin saatoin todeta, että ko. aineisto oli puutteellinen ja väärä. Siitä puuttui lähes kaikki minun esittämäni todistusaineisto Ylivieska-Raahen käräjäoikeudessa.
Kun sain Rovaniemen hovioikeudesta sinne Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden lähettämän aineiston niin saatoin todeta, että ko. aineisto oli puutteellinen ja väärä. Siitä puuttui lähes kaikki minun esittämäni todistusaineisto Ylivieska-Raahen käräjäoikeudessa.
Asia on nyt
todistusaineistoineen Rovaniemen hovioikeuden käsittelyssä.
Rovaniemen hovioikeudelle
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2011/11/rovaniemen-hovioikeudelle.html
Tästä kiirehtimispyynnöstä
näkyvät tarvittavat todistusaineistot kopioituna
Tästä näkyy juridinen
agumentointi
Asiakirjat löytyvät myös
Kalajoen kaupungille tehdystä 1879 sivun aineistosta, mikä
on julkinen asiakirja ja kaikkien tiedotusvälineiden vapaassa
käytössä. Kalajoen valtuusto pyysi minulta Ylivieskan
käräjäoikeuden tuomiosta selvityksen ja tein selvityksen,
mutta minua estettiin esittämästä se valtuutetuille.
Selvityksen esittämisen estäminen täyttää törkän
luottamusmiesaseman väärin käytön ja on törkeää
rikollisten suojelua. Rikoslain mukaan siitä rangaistus on
ehdoton vankeusrangaistus. Teosta on syytä epäillä ainakin
silloista Kalajoen valtuuston puheenjohtajaa.
Apulaisoikeusasiamies Jussi Pajuoja
Tutkintapyynnön täydennys – missä
päätös?
Tämä
viimeistään tekee apulaisoikeusasiamies Jussi Pajuojan
esteelliseksi käsittelemään kanteluitani samoinkuin
oikeusasiamiehensihteerin Terhi Arjola-Sarjan
Kalajoella 20.08.2012
Erkki Aho
Kalajoen kaupunginvaltuuston
varapuheenjohtaja
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti