SU
04.08.2019 Suomi ei ole oikeusvaltio – Suomi tarvitsee muiden
EU-maiden apua oikeusvaltioiperiaatteiden toteuttamiseen
Tasavallan
Presidentti Sauli Niinistö
From: Erkki
Aho
Sent: Sunday, August 4, 2019 10:08 AM
To: oulu.ko@oikeus.fi ; sauli.niinisto@tpk.fi ; antti.rinne@eduskunta.fi ; anna-maja.henriksson@eduskunta.fi ;
maria.ohisalo@eduskunta.fi
Subject: Oikeusvaltioperiaatteen toteuttaminen Suomessa
Oulun
käräjäoikeus
asia
L19/14048
käräjätuomari
Minna Leikas
Pyydän
asian käsittelyn keskeyttämistä siksi ajaksi kun Oulun
käräjäoikeus on hankkinut valtiopetoksen todistusaineiston eli
- salaiseksi julistetun ns. Koiviston konklaavin asiakirjat
- 100 vuodeksi salaiseksi julistetun SSP-sopimuksen
- 25 vuodeksi salaiseksi julistetun Aktiv-Hansakaupan kauppasopimuksen
Suomi
on nyt EU:n puheenjohtajamaa ja Suomen on vietävä vaatimuksestani
omasta aloitteestaan sekä Unkarin pääministeri Viktor Orbanin
arvostelun johdosta Suomen oikeusvaltiotilanne EU:n tomielinten
käsiteltäväksi. Olen informoinut asiassa kaikkia EU:n
jäsenvaltioita ja olen pyytänyt apua asiassa kaikilta EU:n
jäsenvaltioilta sekä informoinut asiasta suomalaisia ja
kansainvälisiä tiedotusvälineitä.
Asian
käräjäoikeuskäsittelyä on siksi siirrettävä EU:n toimielinten
käsittelyn takia.
Kalajoki
04.08.2019
Erkki
Aho
Tämä
vielä tiedoksi Oulun käsäjäoikeudelle ja tiedoksi ja
toimenpiteitä varten Suomen tasavallan presidentille sekä
ao.ministereille sekä Euroopan Unionin jäsenvaltioille
Tasavallan
presidentti Sauli Niinistö, oikeusministeri Anna-Maja Henriksson,
poliisiministeri Maria Ohisalo ja pääministeri Antti Rinne –
oikeusvaltioperiaate koskee myös Suomea
Suomi
on Euroopan Unionin puheenjohtajamaa 01.07.2019 – 31.12.2019.
Suomen hallitus on ilmoittanut EU-puheenjohtajakautensa tavoitteeksi
seuraavat asiat; Suomen
EU-puheenjohtajakauden prioriteetteja ovat yhteisten arvojen ja
oikeusvaltioperiaatteen vahvistaminen, kilpailukykyisempi ja
sosiaalisesti eheämpi unioni, EU:n aseman vahvistaminen globaalina
ilmastojohtajana sekä kansalaisten kokonaisturvallisuuden
takaaminen.
Euroopan
unioni voi luoda hyvinvointia ja ratkoa aikamme suurimpia haasteita
vain olemalla yhtenäinen ja puolustamalla yhteisiä arvojaan.
Unionin on vaalittava Euroopan integraation kulmakiviä: rauhaa,
turvallisuutta, vakautta, demokratiaa ja vaurautta. Perusarvojen
turvaaminen on välttämätöntä EU:n toimivuudelle,
hyväksyttävyydelle ja uskottavuudelle.
Oikeusvaltioperiaatteen
ytimessä ovat riippumattomat ja itsenäiset tuomioistuimet. Suomi
edistää neuvoston puheenjohtajana EU:n oikeusvaltioperiaatteeseen
liittyvien välineiden vahvistamista ja kehittämistä.
YHTEISET
ARVOT JA OIKEUSVALTIOPERIAATE EU:N TOIMINNAN KULMAKIVENÄ
Oikeusministerinä
Anna-Maja Henriksson on kirjoittanut Oikeusministeriön sivuille
seuraavan kolumnin:
Yksi
Suomen puheenjohtajakauden prioriteeteista on yhteisten arvojen ja
oikeusvaltioperiaatteen turvaaminen ja vahvistaminen koko EU:n
toiminnan kulmakivenä. Juuri tässä on myös kaksikymmenvuotista
taivaltaan viettävän EU:n oikeusalueen ydin.
ANNA-MAJA
HENRIKSSON: EU:N OIKEUSALUEEN 20 VUOTTA – TYÖTÄ JA TULOKSIA
TURVALLISEN JA SUJUVAN ARJEN TAKAAMISEKSI
Pääministeri
Antti
Rinne (sd.)
on päättänyt, että Suomen EU-puheenjohtajakaudella hän puuttuu
EU-maiden oikeusvaltiokehitykseen. Se on ollut huonoa esimerkiksi
Puolassa ja Unkarissa ja maat ovat kyseenalaistaneet EU:n arvopohjan.
Rinne:
"EU-maiden on pidettävä kiinni oikeusvaltiosta" –
lipsuvien maiden EU-rahoitusta pitäisi leikata
Suomi
nosti Unkarin oikeusvaltio-ongelmat esille
BRYSSEL
EU:n puheenjohtajamaa Suomi nostaa Unkarin oikeusvaltio-ongelmat
ensi kertaa ministerineuvoston asialistalle syyskuussa.
Kyse
on Euroopan parlamentin käynnistämästä ns. artikla 7
-sanktiomenettelystä, joka on odottanut jo yli vuoden sitä, että
jäsenmaat veisivät prosessia eteenpäin.
Edellinen
puheenjohtajamaa Romania ei tarttunut Unkarin tilanteeseen, ja
suhtautui varauksella myös Puolan oikeusvaltio-ongelmien
käsittelemiseen ministerineuvostossa. Puolan kohdalla kuulemisia on
järjestetty jo aiemmin.
Suomi
nostaa Puolan ja Unkarin oikeusvaltio-ongelmat EU-maiden syyniin:
"Teemme palveluksen demokratialle"
Unkarin
pääministeri Viktor Orban vastasi:
Euroopan
Unioni on huolissaan Unkarin oikeusvaltiokehityksestä.
Puheenjohtajamaa Suomi ajaa jäsenmaille annettavien tukirahojen
sitomista oikeusvaltioperiaatteen
noudattamiseen.
Unkarin
pääministeri Viktor
Orbán iski
takaisin väittämällä, että myös Suomella olisi ongelmia oman
oikeusvaltionsa
kanssa
Miksi
Viktor Orbán hyökkäsi Suomen oikeuslaitosta kohtaan? – Unkarin
suurlähettiläs väittää: “Oikeusvaltiolle ei ole määritelmää”
Onko
Orban oikeassa?
Nyt
itse pääministeri Orbán toisti väitteet siitä, ettei Suomi voi
vaatia EU-mailta oikeusvaltioperiaatteen noudattamista, koska
Suomessa oikeuslaitos on poliittisessa kontrollissa.
Nyt
jo Unkarin pääministerikin kritisoi Suomea puheessaan: ”Tarvitsemme
itsehillintää, ettemme nauraisi”
Suomessa
ei ole perustuslakituomioistuinta kuten muissa maissa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Perustuslakituomioistuin
On
usein ehdotettu, että Suomeenkin pitäisi perustaa
perustuslakituomioistuin. Suomessa on sen sijaan
perustuslakivaliokunta,
joka on yksi eduskunnan valiokunnista eli sen jäsenet ovat
kansanedustajia. Perustuslakivaliokunnan toimiaika on sama kuin
eduskuntakausi.
Valtiotieteen
tohtori Jukka Tarkka pitää puoluepoliittisesti nimitettyä
perustuslakivaliokuntaa ongelmana, kun kansanedustajat säätävät
lakeja ja toimivat perustuslain tuomareina. Hän haluaisi sen tilalle
riippumattoman perustuslakituomioistuimen, kuten Saksassa.
Perussuomalaiset
on
vaatinut Suomeen perustuslakituomioistuimen perustamista.
Suomessa
ei ole perususlakituomioistuinta vaan poliitikoista koostuva
perrustuslakivaliokunta vastaa laillisuusvalvonnasta ja
laillisuusvalvojat valvovat poliitikkojen toimintaa.
Laillisuusvalvojille tehdyistä kanteluista vain kuusi promillea
aiheuttaa huomautuksen vastaisen varalle. Käytännössä virkamiehet
voivat toimia villisti ja vapaasti ja täysin rikollisesti
pelkäämättä joutumasta vastuuseen toiminnastaan. Minun pitkän
kokemukseni perusteella väitän, että kansalaisen oikeusturvan
kannalta valtion pahimmat organisaatiot ova
valtakunnansyyttäjävirasto, poliisihallitus ja korkein oikeus.
Korkein oikeus ei noudata Suomen perustuslakia eikä
ihmisoikeussopimuksia. Korkein oikeus ei perustele kieltesiä
pätöksiä eikä se ota käsiteltäväkseen väärien tuomioiden
tuomionpurkuasioita, sillä korkein
oikeus ottaa käsiteltäväkseen vain ne asiat, joissa se myöntää
valitusluvan. Valituslupahakemuksia saapuu korkeimpaan oikeuteen
vuosittain noin 2.500. Valituslupa myönnetään alle 10 prosentissa
hakemuksista.
Silloinkin aniharva saa oikeutta asiassaan.Kysymys on siis
mielivallasta eikä oikeudenkäytöstä.
Koska
laillisuusvalvonta ei Suomessa toimi, niin sama tauti on tarttunut
valtakunnansyyttäjävirastoon, jonka julkisivu pidetään yllä
naisjohtajalla. Todellisuudessa valtakunnansyyttäjävirasto voi
toimia villisti ja vapaati kuin sika vatukossa ja niinhän se
tekeekn, sillä laillisuusvalvojat eivät puutu
valtakunnansyyttäjäviraston toimintaan eikä poliisihallituksen
toimintaan. Suomessa kansalaiset eivät saa oikeutta. Kuuntele
professori Erkki Aurejärven asiantunteva haastattelu:
Professori
Erkki Aurejärvi - Turhaan etsit oikeutta oikeudesta
Unkarin
pääministeri Viktor Orban on oikeassa
Suomi
ei ole oikeusvaltio koska oikeuslaitos on poliittisessa ohjauksessa.
Oikeusministeriön vastuualueeseen kuuluu
Oikeusministeriön
toimialaan kuuluvat
- tuomioistuimet
- Rikosseuraamuslaitos, Rikosseuraamusalan koulutuskeskus
- Valtakunnansyyttäjänvirasto, syyttäjänvirastot
- Valtakunnanvoudinvirasto, ulosottovirastot
- valtion oikeusaputoimistot
- Konkurssiasiamiehen toimisto
- Oikeusrekisterikeskus
- Onnettomuustutkintakeskus
- Lapsiasiavaltuutetun toimisto
- Tasa-arvovaltuutetun toimisto
- Tietosuojavaltuutetun toimisto ja tietosuojalautakunta
- Yhdenvertaisuusvaltuutetun toimisto
- yhdenvertaisuus- ja tasa-arvolautakunta
- saamelaiskäräjät
- Yhdistyneiden kansakuntien yhteydessä toimiva Euroopan kriminaalipolitiikan instituutti
- kuluttajariitalautakunta
- tuomarinvalintalautakunta
- tuomarinkoulutuslautakunta
- oikeudenkäyntiavustajalautakunta
- nimilautakunta
Oikeusministeriön
tehtävät ovat
- lainvalmistelu valtiosääntöoikeuden, yleisen hallinto-oikeuden, yksityisoikeuden sekä rikos- ja prosessioikeuden alalla, sekä muut lainsäädäntöasiat, jotka eivät kuulu toisen ministeriön toimialaan
- valtioneuvoston lainvalmistelun kehittäminen ja EU-oikeudellinen neuvonta
- tuomioistuimet, oikeudenkäyntimenettely ja oikeudellinen jaotus
- oikeusapu ja yleinen asianajajayhdistys
- yleinen edunvalvonta
- syyttäjäntoimi
- ulosottotoimi ja konkurssipesien hallinnon valvonta
- sakkorangaistusten, yhdyskuntaseuraamusten ja vankeusrangaistusten täytäntöönpano
- rikoksentorjunnan ja muun kriminaalipolitiikan yleinen suunnittelu
- rikoksen uhrien aseman kehittäminen, jos asia ei kuulu toisen ministeriön toimialaan
- rikosrekisteri ja muut oikeusrekisterit
- armahdusasiat
- holhoustoimen sisällön kehittäminen
- avioliitto-oikeudelliset hakemukset
- kansainvälinen oikeudenhoito, jos asia ei kuulu toisen ministeriön toimialaan
- oikeuskanslerinvirasto lukuun ottamatta sen taloushallintoa
- valtiolliset vaalit, kunnalliset vaalit ja kansanäänestykset sekä kansalaisvaikuttamisen edistäminen
- puoluerekisteri sekä puolueiden tilinpidon ja varojen käytön tarkastaminen
- kielilain täytäntöönpanon seuranta
- Suomen säädöskokoelma
- onnettomuuksien tutkinta
- Ahvenanmaan maakunnan itsehallinto
- saamelaisten kulttuuri-itsehallinto ja saamelaisasioiden yhteensovittaminen
- Haagin kansainvälisen yksityisoikeuden konferenssi
- yhdenvertaisuus ja hyvien etnisten suhteiden edistäminen
Konkreettinen
esimerkki siitä, että Suomi ei ole oikeusvaltio.
Olen
pyytänyt valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaista selvittämään
valtiopetoksen ja siitä johtuvat asiat. Olen lähettänyt asiasta
sähköpostiviestin myös pääministeri Antti Rinteelle sekä
oikeusminsteri Anna-Maja Henrikssonille sekä sisäministeri Maria
Ohisalolle. Olen pyytänyt Oulun käräjäoikeutta hankkimaan
salaiseksi julistetut asiakirjat todistusaineistoksi
oikeudenkäyntiin.
Avoin
kirje pääministeri Antti Rinteelle
Vastaus
ylitarkastaja Ylva Norrgårdille
Yksikään
ministeri ei ole vastannut minulle asiassa. Myös oikeusministeri
Anna-Maja Henriksson on ollut vaiti samoinkuin sisäministeri Maria
Ohisalo. Valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen ei ole vastannut
minulle. Ymmärrän tämän vaitiolon, koska valtiopetos ja Suomen
oikeusvaltioperiaate eivät kestä julkisuutta.
Suomessa
tapahtui valtiopetos 1990-luvun laman yhteydessä, jossa tasavallan
presidentti Mauno Koiviston johdolla päätettiin pelastaa pankit.
Maksajiksi valittiin yrittäjät ja heidän omaisuutensa. Tasavallan
presidentti Maauno Koiviston johdolla 6.5.1992 päätettiin, että
pankki voittaa ylemmissä oikeusasteissa ja rikollisille annetaan
syytesuoja. Asiakirjat julistettiin salaiseksi. Esko Ahon hallituksen
ja neljän ostajapankin välillä sovittiin 22.10.1993 100 vuodeksi
salaiseksi julistetussa SSP-sopimuksessa yritysten kaatamisperusteet.
Markkinoilta poistettiin vuoden 1997 loppuun mennessä 48 000
yritystä ja myöhemmin lisää – kaikkiaan n. 60 000 yritystä.
Yrittäjistä
tehtiin valtion toimesta ja johdolla rikollisia oikeuden väärillä
päätöksillä. Yrittäjistä kaikki eivät kestäneet tällaista
ihmisoikeusrikosta vaan 11 500 yrittäjää teki itsemurhan vuoden
1997 loppuun mennessä – myöhemmin itsemurhia tuli lisää
kaikkiaan n. 16000. Kysymyksessä oli kansanmurhan ja omaisuuden
ryöstö. Tätä asiaa pyritään salamaan sillä Suomessa
oikeuslaitos toimii poliittisessa ohjauksessa. Rikosten
peittelemiseksi tehtiin 30.3.2000 25 vuodeksi salaiseksi julistettu
Aktiv-Hansa kauppa.
Valtakunnansyyttäjävirasto
kieltäytyy tutkimasta valtiopetosta ja Oulun käräjäoikeus
kieltäytyy hankkimasta salaiseksi julistettuja asiakirjoja
todistusaineistoksi oikeudenkäyntiin. Valtiopetos ei vanhene
koskaan.
Asioita
pyritään salaamaan kuten valtakunnansyyttäjäviraston ja
valtakunnanvoudin salaiset sähköpostiviestit osoittavat. Suomi ei
ole oikeusvaltio.
Salaiseksi
julistettu ns. Koiviston konklaavi
Jorma
Jaakkolan kotisivut
100
vuodeksi salaiseksi julistettu SSP-sopimus
Koiviston
konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset
25
vuodeksi salaiseksi julistettu ARSENAL-kauppa ja sen tuhoisat
seuraukset - Liisa Mariapori
tohtori Jukka Davidssonin kirjan Isänmaan ryöstäjät
Pankkikriisi
Nettikirja
Katson,
että Euroopan unionin maiden on toimittava niin, että
oikeusvaltioperiaatteet toteutuvat myös Suomessa. Valtiopetos ei
vanhene koskaan. Se edellyttää valtiopetoksen tutkimista ja
käsittelemistä puolueettomassa ja riippumattomassa
oikeusistuimessa. Suomeen on perustettava riipumaton totuuskomissio
EU:n johdolla ja perustuslakituomioistuin mikä ratkaisee asian.
Suomessa on suoritettava oikeusuudistus, jossa nykyisenkaltainen
laillisuusvalvonta lakkautetaan samoin hallinto-oikeudet ja korkein
oikeus. Suomessa tulee olla käräjäoikeudet, hovioikeudet ja
perustuslakituomioistuin. Tämän uudistuksen myötä myös poliisi-
ja syyttäjätoimi palautetaan oikeille raiteille.
Euroopan
unionin (EU)
jäsenvaltiot ovat Suomi, Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja,
Irlanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kypros,
Latvia, Liettua, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Ranska, Romania,
Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Tanska, Tšekki, Unkari ja Viro.
Tulen
toimimaan niin, että EU-maat joutuvat käsittelemään Suomen
oikeusvaltioperitaatteet sekä oikeuslaitoksen toiminnan 1990-lamassa
sekä selvittämään valtiopetoksen. Todelliset syylliset on saatava
vastuuseen ja syyttömänä tuomituille ja vahinkoja kärsineille on
korvattava oikeusvaltioperiaatteen mukaisella tavalla. Suomen
perustuslakia ja ihmisoikeussopimuksia on kunnioitettava.
Euroopan
Union jäsenmaille
Dear
Sir
Finland
is not a state governed by the rule of law. Finland needs the help of
other states of the European Union in order to restore Finland to the
rule of law and to implement the rule of law in Finland.
You
are interested about the Finnish economic crisis of the 1990´s. The
economic experiences of Finland in the second half of 1980`s and
through 1990`s have been dramatic.
The matter of “massacre” in Finland In early 1990’s was a result of government’s “Steady Markka” policy. Finland went through a period of great economic depression. This policy was the cause of unemployment for over 500,000 Finnish citizens. In addition the policy resulted in over 280,000 people being burdened with debts far greater than their incomes and approximately 60,000 productive and viable companies ceased to exist. According to the statistics published by the Stakes over 14,500 suicides were committed during that period.
Finland is not a state governed by the rule of law. All EU countries must respect the rule of law. The EU Commission must insist that the rule of law is also implemented in Finland. The issues of the 1990s recession and the state ethos must be investigated. The Truth Commission and the Constitutional Court to be established in Finland. The real culprits must be brought to justice, and those convicted of innocence must be compensated for the financial damage and terrible mental suffering. Finland needs the help of other EU countries to solve these problems.
The matter of “massacre” in Finland In early 1990’s was a result of government’s “Steady Markka” policy. Finland went through a period of great economic depression. This policy was the cause of unemployment for over 500,000 Finnish citizens. In addition the policy resulted in over 280,000 people being burdened with debts far greater than their incomes and approximately 60,000 productive and viable companies ceased to exist. According to the statistics published by the Stakes over 14,500 suicides were committed during that period.
Finland is not a state governed by the rule of law. All EU countries must respect the rule of law. The EU Commission must insist that the rule of law is also implemented in Finland. The issues of the 1990s recession and the state ethos must be investigated. The Truth Commission and the Constitutional Court to be established in Finland. The real culprits must be brought to justice, and those convicted of innocence must be compensated for the financial damage and terrible mental suffering. Finland needs the help of other EU countries to solve these problems.
EU countries must ensure that the rule of law is implemented in Finland.
03.08.2019
Erkki Aho
www.erkkiaho.com
Suomessa tapahtui valtiopetos 1990-luvun laman yhteydessä, jossa tasavallan presidentti Mauno Koiviston johdolla päätettiin pelastaa pankit. Maksajiksi valittiin yrittäjät ja heidän omaisuutensa. Tasavallan presidentti Maauno Koiviston johdolla 6.5.1992 päätettiin, että pankki voittaa ylemmissä oikeusasteissa ja rikollisille annetaan syytesuoja. Asiakirjat julistettiin salaiseksi. Esko Ahon hallituksen ja neljän ostajapankin välillä sovittiin 22.10.1993 100 vuodeksi salaiseksi julistetussa SSP-sopimuksessa yritysten kaatamisperusteet. Markkinoilta poistettiin vuoden 1997 loppuun mennessä 48 000 yritystä ja myöhemmin lisää – kaikkiaan n. 60 000 yritystä.
Yrittäjistä
tehtiin valtion toimesta ja johdolla rikollisia oikeuden väärillä
päätöksillä. Yrittäjistä kaikki eivät kestäneet tällaista
ihmisoikeusrikosta vaan 11 500 yrittäjää teki itsemurhan vuoden
1997 loppuun mennessä – myöhemmin itsemurhia tuli lisää
kaikkiaan n. 16000. Kysymyksessä oli kansanmurhan ja omaisuuden
ryöstö. Tätä asiaa pyritään salamaan sillä Suomessa
oikeuslaitos toimii poliittisessa ohjauksessa. Rikosten
peittelemiseksi tehtiin 30.3.2000 25 vuodeksi salaiseksi julistettu
Aktiv-Hansa kauppa.
Valtakunnansyyttäjävirasto
kieltäytyy tutkimasta valtiopetosta ja Oulun käräjäoikeus
kieltäytyy hankkimasta salaiseksi julistettuja asiakirjoja
todistusaineistoksi oikeudenkäyntiin. Valtiopetos ei vanhene
koskaan.
Asioita
pyritään salaamaan kuten valtakunnansyyttäjäviraston ja
valtakunnanvoudin salaiset sähköpostiviestit osoittavat. Suomi ei
ole oikeusvaltio.
Salaiseksi
julistettu ns. Koiviston konklaavi
Jorma
Jaakkolan kotisivut
100
vuodeksi salaiseksi julistettu SSP-sopimus
Koiviston
konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset
25
vuodeksi salaiseksi julistettu ARSENAL-kauppa ja sen tuhoisat
seuraukset - Liisa Mariapori
tohtori Jukka Davidssonin kirjan Isänmaan ryöstäjät
Pankkikriisi
Nettikirja
Olen
pyytänyt valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaista tutkimaan
valtiopetoksen sekä toimimaan syyttäjänä asiassani. Asiassa on
kuitenkin tehnyt päätöksen 31.07.2019 päätösnumero 19)936
asianumero R19/260 käräjätuommari Heidi Savurinne. Näin vakavassa
ja koko Suomen historian merkittävimmässa rikosasiassa tehtävän
hoitoa ei minun oikeustajuni mukaan olisi saanut siirtää toiselle
henilälle. Kihlakunnansyyttäjä Heidi Savurinteen päätös on niin
sisältä, syvältä ja pimiästä kuin olla voi.
- Minua ei ole kuultu asiassa eli minua ei ole kuulusteltu. Siis en ole saanut esteetön rikostutkintaa, mikä on perustuslain vastainen teko
- esittämiäni todistusaineistoja ei ole käsitelty asiassa lainkaan eikä niitä ole otettu mitenkään huomioon
- Valtiopetoksen todistusaineistoon ei ole otettu kantaa eikä sitä ole käsitelty millään tavalla. Valtiopetos ei vanhene koskaan.
- Kidutusrikostani ei ole käsitelty lainkaan, vaikka todistusaineisto asiassa on kiistaton. Kysymys on perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastainen ihmisoikeusrikos,koska en ole saanut esteetöntä rikostutkintaa enkä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä koskaan.
- Minua kohtaan tehdyt rikokset eivät ole vanhentuneet, koska ulosotto on voimassa. Ei voi olla niin, että rikoksilla ja oikeuden väärillä päätöksillä aikaansaadut ulossotot jäävät voimaan ja rikokset vanhenevat.
- Kaikki rikostutkintapyynnöt on tehty ajoissa ja asia on ollut koko ajan vireillä niin asiat eivät ole päässeet vanhenemaan, vaan ne on viranomaisten toimesta vanhennettu tai ainakin on luultu että ne vanhenee kun viranomaiset laiminlyövät tehtävänsä ja jättävät asiat tutkimatta ja käsittelemättä, Kaiken lisäksi valtiopetos pitää rikokset avoinena, koska valtiopetos ei vanhene koskaan.
- Minun on syytä epäillä, että kihlakunnansyyttäjä Heidi Suvirinne syyllistyy päätöstä tehdessään virkavallan väärinkäyttöön, rikollisten suojeluun ja on osallisena valtiopetoksessa sekä syyllistyy kidutukseeni joka on ihmisoiekusrikos ja perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastainen teko.
Tässä
käräjätuomari Heidi Savurinteen päätös
Valtakunnanvoudunviraston
vastaus DRO 552/311/19 päiväyksellä 01.08.2019 ja
allekrjitukselle ylitarkastaja Ylle Norrgård on myös niin sisältä,
syvätlä ja pimiästä kuin olla voi.
- Olen pyytänyt ulosottoviranomaisilta ulsottokaaren mukaisia saamistodistuksia, mutta ulosottoviranomaiset kieltäytyvät toimittamasta niitä ja uhkailevat suurilla monistuskuluilla. Minulla on oikeus saada saamistodistukset kaikisa ulosottoveloistani koko ulsottohistorian ajalta. Kun ne tulevat oikeuskäsittelyyn todistusaineistoksi niin häviäjä maksaa oikeudenkäyntikulut. Koska kaikki ulosottoni perustuvat rikoksilla aikaansaatuihn ulosottosaatavniin ja kaiken lisäksi ne perustusvat valtiopetokseen niin minulla on oikeus todistaa oikeudenmukaisessa oikeudnekäynnissä asia ja ei ole epäilystäkään kuka silloin häviää oikeusjutun. Oikeusvarmuuden saamiseksi olen vaatinut Oulun käräjäoikeutta live stream–videoesitykseen jotta koko maailma voi seurata että saan oikeudenmukaisen oikeudenkäynin. Kysymys on Suomen oikeushistorian yhdestä merkittävimmästä oikeudenkäynnista.
- Olen pyytänyt ulosottoviranomaisia laskemaan kaikki ulsottoni yhteen ja laskemaan korkoa korolle kokp ulosottohistoriani ajalta tähän päivään saakka. Tähän en ole saanut vastausta. Luonnollisesti voin sen laskea itsekin ja veloittaa siitä ulosottoviranomaisilta summan samalla periaatteella kuin ulosottoviranomaisetkin ilmoittavat veloittavansa minulta.
- Katson, että ulosottoviranomaisen ja valtakunnansyyttäjäviraston vastausten yhdenaikaisuus osoittaa virastojen välistä yhteistoimintaa ja siksi minun on syytä epäillä ulosottoviranomaista samoista asioista kuin kihlakunnansyyttäjä Heidi Suvirinnettä. Lisäksi ulosottoviranomainen on ollut tietoinen, että kaikki ulosottosaatavani ovat syntyneet rikollisesti ja minulla on perustuslain suoman omaisuuden suoja. Kun perustuslaki ja ulosottokaari ovat ristiriidassa niin oikeuskäsittelyssä perustuslaki on voimakkaampi perustuslain 106 §:n mukaisesti.Lisäksi ulosottoviranomaisten olisi tullut ryhtyä rikoslain 15 luvun 10 §:n ja 11 §:n edellyttämiin toimiin saadessaan tietoon vakavat rikokset.
Tässä
ulosttoviranomaisen ylitarkastaja Ylle Norrgårdin vastaus minulle.
Katson,
että Euroopan unionin maiden on toimittava niin, että
oikeusvaltioperiaatteet toteutuvat myös Suomessa. Valtiopetos ei
vanhene koskaan. Se edellyttää valtiopetoksen tutkimista ja
käsittelemistä puolueettomassa ja riippumattomassa
oikeusistuimessa. Suomeen on perustettava riipumaton totuuskomissio
EU:n johdolla ja perustuslakituomioistuin mikä ratkaisee asian.
Suomessa on suoritettava oikeusuudistus, jossa nykyisenkaltainen
laillisuusvalvonta lakkautetaan samoin hallinto-oikeudet ja korkein
oikeus. Suomessa tulee olla käräjäoikeudet, hovioikeudet ja
perustuslakituomioistuin. Tämän uudistuksen myötä myös poliisi-
ja syyttäjätoimi palautetaan oikeille raiteille.
Kalajoki
04.08.2019
Erkki
Aho
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti