Oikeuskansleri Jaakko Jonkka, korkein oikeusvalvoja Suomessa
From: Erkki Aho
Sent: Thursday, January 2, 2014 11:05 AM
Cc: jukka.anias@kpk.fi ; matti.virtanen@yle.fi ; jan.andersson@yle.fi ; sakari.kilpela@yle.fi; uutiset@iltasanomat.fi ; il.toimitus@il.media.fi
Subject: kantelu valtiopetoksista ja muista rikoksista, jotka
liittyvät valtiopetoksiin ja tuomionpurkuihin
Oikeuskansleri
Jaakko Jonkka
Kantelu
valtiopetoksista ja muista rikoksista, jotka liittyvät valtiopetoksiin ja
tuomionpurkuihin
Olen saanut
sähköpostitse vastauksen päiväyksellä 05.12.2013 Dnro OKV/242/1/2013. Vastaus on
kanteluuni koskien valtiopetosta eli tähän kanteluun
Valtiopetos
- kantelu oikeuskansleri Jaakko Jonkalle
Rikostutkintapyyntö valtiopetoksesta
(täydennys)
Allekirjoittamattomassa vastauksessanne toteatte, että
”valtioneuvoston oikeuskanslerista annetun lain 4 §:n 3
momentin mukaan oikeuskansleri ei käsittele kantelua, joka koskee yli kaksi
vuotta vanhaa asiaa, ellei siihen ole erityistä syytä.”
Valtiopetoksessa on erikoista se, että rikos ei vanhene
koskaan. Tämä on varmasti se erityinen syy, minkä takia korkeimman
laillisuusvalvojan on ryhdyttävä tutkimaan asiat. Toinen merkittävä syy on se,
että valtiopetos on keskeinen tuomioiden purkuperuste ja myös tämän takia
valtiopetos on tutkittava.
Valtiopetos on tosiasia
Valtiopetos on tosiasia
Kansanedustajille oikeuskanslerin vuosikertomuksen
käsittelyä varten
Kysymyksessä
on siis kolme valtiopetosta: 1. Ns. Koiviston konklaavi 6.5.1992, 2. Suomen
Naturaratkaisu 3. Suomen EU-ratkaisu
Koska koko
rikosprosessiin liittyy runsaasti muita rikoksia, joilla on saatu aikaan eri
oikeusasteissa vääriä päätöksiä ja näillä tietoisilla väärillä päätöksillä on
aiheutettu valtavaa taloudellista vahinkoa ja mittaamattomia henkisiä
kärsimyksiä, niin asiat on tutkittava tuomioiden purkua varten.
On otettava
huomioon, että keskeiset rikolliset ovat tässä todistusaineistoineen
Tuomioiden
purkuperusteita korkeimmalle oikeudelle
On otettava
huomioon, että oikeudenkäymiskaaren perusteella kaikki asioita käsitelleet
tuomarit ovat syyllistyneet oikeudenkäymiskaaren vastaiseen menettelyyn, jossa
Suomen lain mukainen rangaistus on kuoleman tuomio.
Jos tuomari ilmeisestä
huolimattomuudesta tahi ymmärtämättömyydestä tekee väärän tuomion, menettäköön
virkansa kokonaan tahi määräajaksi, tahi maksakoon rahasakon, kolmijakoon, aina
asianhaarain mukaan, ja korvatkoon kaiken vahingon. Jos hän sen tahallansa
tekee, vihasta ja ilkeydestä taikka ystävyyden, lahjain ja voiton tähden,
menettäköön virkansa, saamatta sitä koskaan takaisin, korvatkoon myös vahingon,
ja lahjat menkööt vaivaisille. Jos joku sellaisen
väärän tuomion tähden menettää henkensä tahi kunniansa, menettäköön tuomarikin
pahuutensa ja ilkeytensä takia henkensä tahi
kunniansa. – Oikeudenkäymiskaari (1.1.1734/4), 1 Luku
12§
On otettava
huomioon, että laki on voimassa niin kauan kunnes se on kumottu.
Oikeudenkäymiskaarta ei ole näiltä osin kumottu vielä tähän päivään
mennessä.
Näitä
tuomareita ovat ainakin lähes kaikki Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden tuomarit,
Rovaniemen hovioikeuden tuomarit seka Korkeimman oikeuden tuomarit.
Lisäksi on
otettava huomioon, että asioitani ovat käsitelleet lukuista poliisit ja
syyttäjät sekä laillisuusvalvojat sekä muut virkamiehet, jotka ovat
syyllistyneet törkeään virka-aseman väärinkäyttöön sekä rikoslain 15 luvun 10 §
ja 11 §:n vastaiseen toimintaan.
10 §
(24.7.1998/563)
Törkeän rikoksen ilmoittamatta
jättäminen
Joka tietää
joukkotuhonnan, joukkotuhonnan valmistelun, rikoksen ihmisyyttä vastaan, törkeän
rikoksen ihmisyyttä vastaan, sotarikoksen, törkeän sotarikoksen, kidutuksen,
kemiallisen aseen kiellon rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen,
Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantamisen, maanpetoksen, törkeän maanpetoksen,
vakoilun, törkeän vakoilun, valtiopetoksen, törkeän valtiopetoksen, raiskauksen,
törkeän raiskauksen, törkeän lapsen seksuaalisen hyväksikäytön, murhan, tapon,
surman, törkeän pahoinpitelyn, ryöstön, törkeän ryöstön, ihmiskaupan, törkeän
ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän tuhotyön, törkeän terveyden
vaarantamisen, ydinräjähderikoksen, kaappauksen, 34 a luvun 1 §:n 1 momentin 3
kohdassa tarkoitetun terroristisessa tarkoituksessa tehdyn rikoksen, törkeän
ympäristön turmelemisen tai törkeän huumausainerikoksen olevan hankkeilla eikä
ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa viranomaiselle
tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos tai sen rangaistava yritys
tapahtuu, törkeän rikoksen
ilmoittamatta jättämisestä
sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
(4.12.2009/990)
Törkeän rikoksen ilmoittamatta
jättämisestä ei kuitenkaan tuomita rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen
estämiseksi täytynyt antaa ilmi puolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan
ylenevässä tai alenevassa polvessa taikka henkilö, joka asuu hänen kanssaan
yhteistaloudessa tai on muuten näihin rinnastettavan henkilökohtaisen suhteen
takia läheinen.
Rikoksentekijän
suojeleminen
Joka saatuaan tietää
rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita
estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on
tuomittavarikoksentekijän
suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen
enintään yhdeksi vuodeksi.
Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske
rikokseen osallista eikä 10 §:n 2 momentissa mainitussa suhteessa
rikoksentekijään olevaa henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa
rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta.
Koko prosessi
ja todistusaineisto löytyvät tästä
Eduskunnan
oikeusasiamiehen toimistosta ilmoitettiin, että sähköpostitse lähetetyt linkit
avataan kantelun yhteydessä. Siksi oletan ja vaadin, että
oikeuskanslerinvirastossa perehdytään nyt kiireellisesti ja asian vaatimalla
tavalla aineistoon jotta oikeus toteutuu.
Kalajoella
02.01.2014
Erkki
Aho
Lankilantie
25 B 5
85100
Kalajoki
Tiedoksi ja
toimenpiteitä varten oikeuskansleri Jaakko Jonkka, Tasavallan Presidentti Sauli
Niinistö, eduskunnan perustuslakivaliokunta
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti